...a także Szlak Karpacki, ...szlak graniczny, ...szlak im. K.Pułaskiego... . Nazywa się go różnie :-)

środa, 30 grudnia 2020

Cesta hrdinov SNP..., czyli przejść 764 km przez Słowację, by na koniec znaleźć się na Niebieskim Szlaku :)



Poniżej linki do poszczególnych części filmowej relacji z przejścia Cesty hrdinov SNP w lipcu/sierpniu 2020 roku (YouTube), ale wcześniej fotka zdradzająca ostatnie ujęcie z mety na Przełęczy Dukielskiej ;)


Cesta hrdinov SNP || Część 1: Malé Karpaty, Biele Karpaty


Cesta hrdinov SNP || Część 2: Strážovské vrchy, Žiar


Cesta hrdinov SNP || Część 3: Veľká Fatra, Nízke Tatry


Cesta hrdinov SNP || Część 4: Volovské vrchy, Nízke Beskydy


7 komentarzy:

  1. Piękna foteczka:)) Krzysiek, przypominasz wyglądem... zbira ;)) Jutro zasiądę na kolejne dwie części. Najlepszego w Nowym Roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No w końcu ktoś dostrzegł we mnie tą ciemniejszą stronę ;)). Najlepszego! :)

      Usuń
  2. Bardzo ciekawy pomysł! Tym bardziej, że szukam inspiracji na ten rok! A może będzie można lepiej poznać naszych sąsiadów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej będzie to też okazja na poznanie sąsiadów :). O ile poza Niżnymi Tatrami i Wielką Fatrą na Ceście SNP jest generalnie pusto, to codziennie spotykałem tam od kilku do kilkunastu innych wędrowców przemierzających cały szlak i zazwyczaj były to bardzo miłe pogawędki.

      Usuń
  3. Hej Krzysiek . Obejrzałem wszystkie twoje filmy. Idę na Cestę SNP. Skradnie moje serce? Byłem na GSB 2x - zachwycony jestem. Jak porównać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, hej. Dla mnie Cesta SNP to było nadzwyczajne przeżycie, przypuszczam, że już nic lepszego może mi się nie trafić.
      Co do porównań z GSB, to Cesta jest z pewnością:
      - mniej zatłoczona,
      - słabiej zagospodarowana w obiekty typu schroniska, agroturystyki, sklepy, za to można spotkać więcej różnego typu wiat, zadaszeń czy chatek,
      - bardziej urozmaicona, np Niżne Tatry to kilka dni wędrówki na wysokości 1,8 - 2,0 tys. metrów npm, ale też trzeba przejść w całości tak spore miasto jakim jest Bratysława,
      - ma więcej kameralnych ścieżek 'pod wędrowca', poza parkami narodowymi GSB kojarzy mi się bardziej z dość szerokimi drogami gruntowymi
      - łatwiejsza do zaopatrzenia w wodę, jest tu duża ilość zagospodarowanych źródeł, czego na GSB praktycznie w ogóle nie ma.
      Jakby interesowały Cię jeszcze jakieś inne kwestie do porównania, to daj znać :)

      Usuń
    2. Wielkie dzięki . Z żoną ruszamy pod koniec czerwca. Od listopada uczę się trasy. Twój film Obejrzałem parę razy . Pozdrawiam

      Usuń